Termeni și Condiții

Termeni și condiții de utilizare a serviciului electronic „Raport de credit DATOR”

(prin plasarea online a cererii de comandă)

Notă: În prezent acest serviciu electronic este disponibil doar pentru persoanele fizice din Republica Moldova.

Dispoziții generale

  1. Prezentul document stabilește condițiile de prestare a serviciului electronic „Raport de credit Dator” la care adițional pot fi solicitate date din Registrele de stat prin plasarea online a cererii de comandă a serviciului, cu semnătură electronică și fără semnătură electronică, prin intermediul site-ului https://www.dator.md/.
  2. Navigarea pe pagina web https://www.dator.md/, urmată de plasarea unei comenzi, echivalează cu citirea, înțelegerea și acceptarea în integralitate şi univocă a Termenilor şi condiţiilor de mai jos de către orice Beneficiar al serviciului menţionat.
  3. BIC ”Dator CO” SRL (în continuare – BIC Dator) îşi rezervă dreptul de a face modificări în conținutul prezentului document, fără nici-un fel de notificare prealabilă a altor părţi implicate.
  4. Continuarea utilizării paginii web nominalizată supra în urma modificărilor acestor Termeni şi condiţii va însemna acceptarea modificărilor.
  5. Beneficiarul, odată ce a acceptat Termenele şi condiţiile de prestare a serviciului, are dreptul de a revoca comanda, în termen de 14 zile, cu următoarele excepții relevante:
    • - după executarea completă a serviciului. Serviciul se consideră complet în momentul când ”Raportul de credit Dator” (în continuare - Raport) în format electronic a fost expediat către Beneficiar pe mijloacele electronice specificate de către Beneficiar în cererea de comandă;
    • - furnizarea de conținut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul expres prealabil al consumatorului.
  6. La prestarea serviciului Raport de credit DATOR se utilizează Sistemul informațional al BIC Dator, sistemele informaționale ale altor birouri de istorii de credit din Republica Moldova și Platforma de interoperabilitate a Agenției de guvernare electronică.
  7. Utilizarea acestui serviciu prezumă acceptarea utilizării oricărei informații de pe pagina web a BIC Dator şi vor fi guvernate de actele normative ale Republicii Moldova, iar în cazul apariției vreunei dispute din utilizarea acestora sau a oricărei informații de pe acesta, un astfel de litigiu va fi soluţionat în instanțele Republicii Moldova.
  8. Datele cu caracter personal oferite voluntar de Beneficiar în formularul de demers sunt tratate la cele mai înalte standarde de securitate și confidențialitate, în strictă conformitate cu prevederile Legii nr. 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal. Prin acceptarea Termenilor şi condiţiilor, Beneficiarul şi-a exprimat consimțământul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal.

Noţiunile principale

În sensul prezentului document, noţiunile de mai jos au următoarele semnificaţii:

Descrierea Serviciului

  1. Raportul de credit DATOR este eliberat în temeiul art.7, pct. (1) din Legea nr. 122/2008 privind birourile istoriilor de credit și conţine informaţia cu privire la istoria de credit deținută și eliberată de către Birourile istoriilor de credit din Republica Moldova, ce include seturi de date prestabilite de către fiecare birou de istorii de credit individual, precum și, la solicitarea subiectului poate conține date din Registrele de stat a Republicii Moldova, disponibile la momentul emiterii Raportului.
  2. Informația din Raport vizează doar persoanele fizice și persoanele juridice înregistrate pe teritoriul Republicii Moldova.
  3. Raportul de credit se eliberează în limba de stat.
  4. Beneficiari ai Raportului pot fi persoanele fizice și juridice din Republica Moldova și din străinătate.
  5. Depunerea comenzii online și ridicarea Raportului poate fi efectuată doar de către Beneficiar.
  6. Eliberarea Raportului se efectuează contra plată şi se eliberează în toate cazurile în format electronic.
  7. Raportul se eliberează în condiţiile şi limitele prevăzute de legislaţia cu privire la birourile istoriilor de credit, protecţia datelor cu caracter personal, alte regulamente emise de către autoritatea publică competentă, precum şi de tratatele internaţionale la care Republica Moldova este parte.

Modalităţi de comandă și livrare a serviciului

  1. Serviciul „Raportul de credit Dator” poate fi SOLICITAT prin comanda online.
  2. Serviciul de solicitare a Raportului de credit Dator prin comandă online este accesibil numai Beneficiarilor care achită taxa pentru serviciu prin intermediul serviciului de plăţi disponibil pe pagina web unde se plasează comanda.
  3. Serviciul de solicitare a Raportului de credit Dator prin comandă online este accesibil Beneficiarilor care îndeplinesc următoarele cerințe:
    • - dețin semnătura electronică (semnătura electronică pe stick USB și/sau semnătura mobilă);
    • - nu dețin semnătură electronică dar dispun de un dispozitiv cu sistem de operare Android sau iOS.
  4. Serviciul „Raport de credit Dator” poate fi ELIBERAT:
    • - prin intermediul adresei electronice indicată în cererea de comandă pe pagina web https://www.dator.md/ de către Beneficiar;
    • - prin intermediu altor modalități electronice indicate în cererea de comandă înaintată de către Beneficiar;

Notificarea Beneficiarului

  1. La depunerea cererii de comandă online pentru obținerea ”Raportului de credit Dator” va primi o notificare la adresa electronică indicată în demers, privind confirmarea recepționării de către BIC Dator a cererii de comandă a Raportului;
  2. După semnarea demersului, va primi ID codul pentru achitarea serviciului;
  3. După achitarea serviciului, va primi o notificare la adresa electronică indicată în demers privind confirmarea achitării cu succes a serviciului.

Termenul de prestare și costul serviciului

  1. Serviciul „Raportul de credit Dator” se prestează contra plată cu aplicarea taxelor care sunt afișate pe pagina web de comandă a serviciului la momentul plasării cererii de comandă.
  2. Prețul final pentru „Raportul de credit Dator” este variabil și se stabilește pornind de la o valoare minimă și poate crește în dependență de tipul și volumul de informație solicitată de către Beneficiar pentru a fi inclusă în Raport.
  3. Prețul final pentru „Raportul de credit Dator” va fi afișat pe pagina web de comandă înainte de completarea și plasarea cererii de comandă.
  4. Termenul de emitere a ”Raportului de credit Dator” este de maximum o zi lucrătoare și se calculează din momentul achitării serviciului, și variază ținând cont de opțiunea de semnare a demersului selectată de către Beneficiar în cererea de comandă a serviciului:
    • - în cazul comenzii cu selectarea opțiunii de semnare a demersului cu semnătură electronică, Raportul în format electronic va fi expediat pe adresa de e-mail indicată de către Beneficiar în demers, imediat după achitarea cu succes a serviciului;
    • - în cazul comenzii cu selectarea opțiunii de semnare a demersului fără semnătură electronică, după identificarea Beneficiarului și achitarea cu succes a serviciului, Raportul în format electronic va fi expediat pe adresa de e-mail și/sau prin alte mijloace electronice indicate de către Beneficiar în demers. În cazul solicitării ”Raportului de credit Dator” în afara programului de lucru al Prestatorului, Beneficiarul va fi contactat începând cu prima oră a următoarei zile lucrătoare.
  5. Cererile care nu vor conține dovada achitării taxei pentru serviciul solicitat nu vor fi examinate.

Verificarea raportului

  1. QR codul de pe Raport oferă posibilitatea verificării veridicității acestuia.

Limitarea de răspundere

  1. Prestatorul nu poate fi responsabil în faţa persoanei fizice sau juridice care folosește sau se bazează pe conținut.
  2. Beneficiarul este singurul responsabil de corectitudinea informațiilor introduse în formularul de comandă.
  3. Prestatorul nu poate fi responsabil pentru orice fel de prejudiciu (direct, indirect, accidental sau nu etc.) ce rezultă din folosirea sau din incapacitatea de folosire a informației de tip conținut, prezentată sau nu pe site sau pentru orice tip de erori sau omisiuni în prezentarea conținutului care pot conduce la orice fel de pierderi.
  4. Prestatorul nu poartă răspundere de înscrierile care nu sunt încărcate pe site, incluzând, dar fără a se limita la probleme de ordin tehnic independente de voința Prestatorului, pierderile, întârzierile sau orice alte situații apărute la plasarea comenzii cauzate de furnizorii de servicii şi/ sau de Internet, conexiunea la Internet a persoanei care dorește sa plaseze o comanda etc.
  5. În cazul în care Beneficiarul nu este de acord cu informația conținută în istoria sa de credit, acesta este în drept să conteste parțial sau total informația și să contacteze Prestatorul pentru detalii suplimentare, astfel încât Prestatorul să poată oferi suport în acest sens.
  6. În cazul în care Beneficiarul consideră că un conținut expediat prin orice mijloc de către Prestator violează drepturile de autor sau orice alte drepturi, acesta poate sa contacteze Prestatorul pentru detalii suplimentare, astfel încât Prestatorul să remedieze eventualele încălcări.
  7. Beneficiarul folosește site-ul asumându-și propria responsabilitate, Prestatorul fiind liber de orice răspundere pentru daune directe sau indirecte cauzate de utilizarea/ accesarea/ vizitarea site-ului sau ca urmare a folosirii informațiilor de pe site.
  8. Prestatorul nu poartă răspundere pentru erorile sau omisiunile care pot interveni în redactarea sau prezentarea materialelor de pe site.
  9. Prestatorul nu garantează Beneficiarului accesul pe site sau la serviciu şi nu îi conferă dreptul de a descărca sau de a modifica parțial şi/sau integral conținutul, de a reproduce parțial sau integral conținutul, de a copia, sau de a exploata orice conținut în orice altă manieră sau de a transfera vreunui terț orice conținut asupra ceruia are şi/sau a obținut acces, în baza unui acord de utilizare, fără acordul prealabil scris al Prestatorului.
  10. Prestatorul nu poartă răspundere de conținutul, calitatea sau natura altor site-uri la care se ajunge prin legături din conținut, indiferent de natura acestor legături. Pentru respectivele site-uri, răspunderea o poarta, în mod integral, proprietarii acestora.
  11. Prestatorul este exonerat de orice vină în cazul utilizării site-ului şi/sau al conținutului transmis către Beneficiar prin orice mijloc (electronic, etc.), prin intermediul site-ului, e-mail-ului sau al unui angajat al BIC Dator, atunci când această utilizare a conținutului poate produce sau produce efectiv pagube de orice natură de partea Beneficiarului şi/sau oricărui terț implicat în acest transfer de conținut.
  12. Prestatorul nu oferă niciun fel de garanții directe sau indirecte că:
    • - Serviciul va fi potrivit cerințelor Beneficiarului;
    • - Serviciul va fi neîntrerupt, sigur sau fără erori de orice tip;
    • - Prestatorul nu poate fi responsabilă în niciun fel în fața niciunui Beneficiar care utilizează site-ul sau conținutul, altfel decât în limita articolelor ce constituie Termeni şi condiții.
  13. În cazul transmiterii cererilor de comandă către Prestator folosind această platformă, Prestatorul nu poartă nici o responsabilitate pentru neacuratețea, neveridicitatea datelor și caracterul incomplet al acestora și pentru orice erori în modul de introducere a acestora.
  14. Prestatorul nu va fi responsabil pentru utilizarea greșită a acestei platforme.

Suport și asistență

  1. Pentru asistență tehnică, sugestii, sau alte întrebări ne puteți contacta la numărul de telefon +373 603 75 575, email: info@dator.md.

Dispoziții finale

  1. Beneficiarul consimte că orice recomandare, idee, propunere, sugestie sau feedback (denumite generic „Feedback”) transmis către Prestator cu referire la servicii, website-uri, aplicații sau tehnologii poate fi utilizată fără notificare, obligație, restricție, compensare sau rambursare către Beneficiar și acesta renunță la orice drept care există sau ar putea să existe în viitor în orice feedback.